reklama

Teta z BB

Vianoce bezpochyby patria medzi sviatky, pri ktorých si spomíname na najbližších zosnulých (apspoň teda sa snažím). Ešte pred nedávnom som nemala až tak moc na koho spomínať, keďže môj dedo zomrel keď som bola veľmi maličká a takmer vôbec si na neho nepamätám. Tohto roku je to iné.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Spomínam na tetu z Banskej Bystrice, u ktorej som trávila svoje detské prázdniny. Bola pôvodom z Čiech a rozprávala veľmi peknou čechoslovenčinou. Sestra môjho zosnulého deda, ktorý už v nebi nie je sám. Teta Mária.

 Bývala v malom byte s vôňou dreva z egyptských doplnkov, ktorých vlastnila niekoľko. Patrila medzi posledných "bohémov" starej doby. Bola harfistka a precestovala takmer celý svet. Najviac sa jej zapáčilo v Egypte kde strávila niekoľko rokov ( odtiaľ aj tie doplnky). Pri spomienke na ňu sa mi vždy vybaví jej prenikavý smiech, pri ktorom sa i dnes musím pousmiať. "Nazdár, ty moje kalupínko", znel jej fajčením poznačený hlas pri stretnutí. Nepamätám si, že by sa niekedy sťažovala a aj keď niekedy predsa, vždy s trochu ironickým výrazom. Nikdy sa nevracala k zlým spomienkam, aj keď ich z čias druhej svetovej vojny musela mať neúrekom. O tom ako zachránila židovskú rodinu pred fašistami, ako pracovala v pracovných táboroch a čo prežívala pri strate rodičov mi už nikdy neporozpráva. Všetky tieto skutočnosti som sa dozvedela až na pohrebe a veľmi ma zamrzelo, že som sa nikdy nevyzvedala na jej minulosť. Žila pre prítomnosť, pre nás, pre každý nový deň.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spomínam dnes na ňu s úsmevom na perách, lebo viem, že svoj život prežila naplno. Zapálená sviečka na vianočnom stole mi bude pripomínať, že aj keď teta už nie je medzi nami spomienky zostávajú stále živé.

Prekrásne Vianoce Vám všetkým

Veronika Bugárová

Veronika Bugárová

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Strojca vlastného šťastia a večná optimistka. Zoznam autorových rubrík:  VIDELA SOM AJ TOTOMOJA AURASúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu